Nareszcie wakacje

Jeszcze tylko piątek i mam urlop.
Wyjeżdżam lenić się i robić nic. Wielkie nic.
Ale zanim wyjadę skrobnę sobie trochę o tym co wydarzyło się w ostatnich tygodniach.
Nie wiem czy wspominałem, ale założyłem sobie ogródek ziołowy na działce. Nie wszystko rośnie jak zaplanowałem. Urosła kolendra, mięta, szczypior, tymianek. Słabo rośnie posadzony rozmaryn. Posiany nawet nie chce wzejść. A siałem w kwietniu. Najwyższa pora się wyłonić.
Poza ziołami zasiałem ogórki (wykiełkował jeden krzaczek), fasolkę (zero efektu), słoneczniki (te wyglądają obiecująco.
Oprócz ziół posiałem kwiaty. Nazwy nie pamiętam. Wybierałem po obrazkach na opakowaniach. te jakoś rosną. Ciekawe czy zakwitną.
I kto jest największym beneficjentem moich grządek? Nie ja. Zapewniam. Ile razy wpadam na działkę podlać grządki siedzą na nich żaby. Żab jest, zresztą, dużo. I wybierają sobie najładniejsze miejsca. Świetnie czują się między krzaczkami mięty. Służy im kolendra. Między kwiatami też czują się świetnie. Nie dość, że smakoszki, to jeszcze estetki. Ale co tam, niech mają.
Ja czekam na jabłka. Na czterech jabłonkach aż gęsto od owoców. Na całe szczęście gatunki mijają się z terminem dojrzewania. Zaczną się, pewnie, za jakieś dwa tygodnie - papierówki. Skończą się w okolicach października - antonówki.
A z innej beczki zacząłem sobie o cenzurze myśleć. Jakoś tak czasy robią się coraz mniej normalne. I przypomniały mi się piosenki, które były poddane cenzurze obyczajowej. Lub przynajmniej nagonce, że są niemoralne, nieprzyzwoite, obrażają (np. uczucia religijne) albo nie po linii KC partii rządzącej.
Kilka przykładów poniżej:
Piersi - ZChN zbliża się - to już było cenzurowane, przez ZChN właśnie
Serge Gainsbourg & Jane Birkin - Je t'aime... moi non plus - toż to czysty seks w postaci słowno-muzycznej
Atrakcyjny Kazimierz - Jako mąż i nie mąż - no jak można śpiewać o prezerwatywach?
LINDEMANN - Praise Abort - bo jakaś taka obleśna
Big Cyc & Maciej Maleńczuk - Teczka - bo szkaluje bohatera PiSu
Ария - Свет былой любви - bo wraża, po rosyjsku
Na koniec coś, co nie powinno być cenzurowane.
Joey Ramone - What a wonderful world
METALLICA - When A Blind Man Cries
Pozdrawiam wakacyjnie

Komentarze

  1. Matkoboskoczynstochowsko! Nie podejrzewałam żab o tak potworny gust... Przecież kolendra to największe świństwo świata!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co Ci nie odpowiada w kolendrze. Poza tym, nie lubisz liści czy nasion?

      Usuń
    2. Nie wiem! Dodają to do jedzenia w krajach arabskich, zwłaszcza w Maroku. Ma smak stęchlizny i przez tydzień odbija mi się piwnicą.

      Usuń
    3. Stęchlizna odbijająca się piwnicą to papryczki chipotle. W wersji wędzonej. Kolendra ma zdecydowanie świeży smak i zapach.
      Pozdrawiam ze Szczytna

      Usuń
    4. Nie, na stówę kolendra, bo badałyśmy to z Letnią. Organoleptycznie.
      Uważaj w tym Szczytnie, tam Jurandowi ze Spychowa brzydkie kuku zrobili.

      Usuń
    5. On sam poszedł a ja z całą rodziną . I ocalałem. Od jutra próby korzystania z jezior. Przy 12-14 stopniach.

      Usuń
    6. Da się. Dobra woda nie jest zła.
      Musi bardzo bojową masz rodzinę, że Cię obroniła :)

      Usuń
    7. Rodzinę mam najlepszą. Nie dadzą mi zginąć.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Mój prywatny bojkot

Przed weekendem

To nie ja