Urzekła mnie moja historia

Wczoraj podróżowałem samochodem z punktu A do punktu B.
Będąc jakieś 40 kilometrów od punktu B zatrzymałem się. Żeby chwilę odpocząć i coś zjeść). Zatrzymałem się na poboczu mało uczęszczanej drogi. Lokalnej, bez numeru.
Po jakichś 10 minutach zatrzymał się przede mną samochód. Wysiadła z niego pani/dziewczyna (ciężko określić wiek w zimowym stroju).
Moja pierwsza myśl... Czego ona może chcieć?
A ona podeszła i zapytała... czy nic mi się nie stało i czy nie potrzebuję pomocy!!!
Zatkało mnie. Żyję trochę na tym świecie, ale czegoś takiego nie doświadczyłem nigdy wcześniej.
Z lekko głupią miną podziękowałem za czujność i troskę.
Ale zapamiętałem jedno. Okolice Dziadowej Kłody zamieszkują bardzo sympatycznie ludzie.
Pozdrawiam

Komentarze

  1. Co to jest Dziadowa Kłoda?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Dziadowa_Kłoda

      Usuń
    2. A dokładniej między Sycowem a Bierutowem przy lokalnej drodze.

      Usuń
    3. Kto, na litość boską, wymyśla takie nazwy?!

      Usuń
    4. Myślę, że komisja ustanawiająca nazwy na ziemiach przejętych po II wojnie światowej. Mam książkę o tym. Część miejscowości miała swoje polskie odpowiedniki. Pozostałym nadawano nazwy trochę jak z bębna maszyny losującej. Ciekawa jest historia nazwy Spychowa na Mazurach. Po niemiecku nazywało się Puppen. Komisja nadała nazwę Pupy. I tak ludzie żyli w Pupach do 1960 aż wywalczyli zmianę na Spychowa.
      Pozdrawiam

      Usuń
    5. Miało być Spychowo. Autokorekta zadziałała.

      Usuń
    6. Autokorekta to jest wybitnie złośliwe bydlę, zwłaszcza w telefonie. W komputerze (w Wordzie) wyłączam od razu, bo robi takie głupoty, o jakich się nie śniło filozofom, fizjologom, filologom i filatelistom.

      Usuń
    7. i filantropom i filaretom a może na wet afiliantom :)

      Usuń
    8. Filomatom także! A może i liofilizatom :)

      Usuń
  2. Na to nie wpadłeś, może chciała Cię okraść :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Mój prywatny bojkot

Przed weekendem

To nie ja